31.8.12

Försenade Juthbacka fynd

Jag lovade ju ett inlägg om hur stockarna sattes ihop, men här emellan så kastar jag in en bild på Juthbacka fynden. Det börjar ju också vara en stund sen, men som allt annat med den här bloggen så börjar det väl höra till att jag ligger några veckor efter :)




Böckerna tillhör min syster som har en stor kärlek för barnböcker. Hon har dock inga barn ännu, men hennes boksamlingen växer hela tiden. Själv så misstänker hon att hon kommer att vara så rädd om sina böcker då hon får barn att hon inte kommer att låta nån läsa dem :) 

Det övriga på bilden fyndade jag. 10 liters burken gav jag bara 10e för. Jag har tidigare betalat betydligt mer för betydligt mindre burkar. 
Bock flaskorna skall bli en julklapp åt svärfar som samlar på dem. Jag hoppas bara att han inte har dem alla redan. 
De bruna Karhula burkarna hade jag inte stött på tidigare. Jag visste inte ens att det fanns såna. 
Men det bästa fyndet var nog ändå den stora glasburken i mitten. Jag har flera såna från tidigare, men inte just den där storleken. 

Jag hittade hur mycket glas som helst som jag kunde ha köpt, men jag var tvungen att sätta stopp för mig själv! Jag är ju nämligen galet förtjust i glas av olika former!


1 kommentar:

Liljas Corner sa...

Ojoj, vilka fynd! Hihi, jag är väl lite som din syster jag, för jag älskar barnböcker! Fast nu har jag lite köpstopp på dem. Bockflaskor höll jag ögonen öppna för, men hittade bara ett par st i dåligt skick. Den stora glasburken är superfin, och burkarna också förståss. Du kan fynda du!