22.8.11

Juthbacka fynd



Av allt som fanns på Juthbacka marknaden, kom följande med mig hem:


Två små skålar. Har faten som hör till från förr.



En söt liten plåtburk att ha julkorten i.



En billig film, som enligt säljaren inte alls var bra. Får se då om vi har samma smak :)



Och så de två bästa fynden: två skålar som jag tittat på förr, men som jag inte köpt pga priset. Nu råkade jag hitta skålarna vid ett svenskt bord. Försäljarna hade köpt in ett finskt dödsbo i Sverige och visste inte desto mera om skålarna. Tur för mig! För glas skålen gav jag ca. hälften av vad den är värd. Den blå är värd 3 gånger mer än vad jag gav för den!
Det kan man verkligen kalla för fynd!





Ännu känner jag dock lite ånger över att jag inte köpte ett bord, som hade varit perfekt som soffbord. Men kanske nästa år....

7 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Vilka otroligt fina fynd du gjorde ! Ja filmen kan jag inte uttala mig om, för den har jag inte sett :)
Ha en fin dag. kram Kicki

Galleri MochB sa...

Man blir lite fed up till sist när man vandrat där. Första timmen fyndade vi massor, men sen gick vi mest runt och tittade... Söta de små glasskålarna. Och häftigt när man hittar något till verkligt fyndpris :O)
Kram Mia

alegni sa...

jag har bara besökt juthbackamarknaden en enda gång, och då var det skitdåligt väder, vi hade bråttom och inget kändes särskilt kul. tror bestämt jag skulle tycka bättre om den nu, men samtidigt är jag lite allergisk mot sådana folkmängder som rör sig där, så jag vet inte om jag ska unvika stället framöver eller inte. fast jag blir ju lite avis på alla fina fynd ni andra gjort där :)

Liljas Corner sa...

Ja de där skålarna var ju riktiga fynd!

Ullis sa...

Åh vilken underbar plåtburk!! :-) Själv körde jag på skäri-temat i år!

Tessie sa...

Underbar låda till julkorten! Du fyndade helt klart mer än mej:) Kanske du var där tidigt?

Tove sa...

Oj så söt plåtburk!