2.9.11

Favoritglasen!


För ett antal månader sedan kom Käre sambon hem med ett blått glas. Glaset hade han fått med en måltid på ett visst hamburgerställe. Glaset blev genast mitt favorit glas och jag funderade hur jag skulle lyckas få några till, gärna i samma färg, utan att vara tvungen att äta en hamburgarmåltid. Inte för att jag inte gillar hamburgare, utan för att jag väldigt sällan kommer mig för. Tur det. Då vi äter skräpmat blir det oftast pizza, och det händer inte heller ofta.

På en loppisrunda för två veckor sedan råkade jag hitta 6 st som fortfarande var i förpackningen! Jag misstänker att någon som jobbat på hamburgarstället "fått med sig glasen hem" och nu sålde dem vidare. En vecka senare hade samma bord nämligen fyllt på sitt glas lager och jag kunde köpa 3 st till!








6 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå i Österbotten, läste om Wasa och blev nostalgisk,åkte mång ggr mellan Umåe och Wasa som barn där jag växte upp, Vilken urläcker servis fr Stockman!!! Undrar just om de kan finnas ngn annanstans, så vackra!!! Vilken tur du hade med de blå glasen,riktigt somarfräscha!! Mari.

från denna dag sa...

Riktigt fina glas de har det där hamburgerstället;) Gillar den blå färgen! Och vilken tur du hade att fynda samma färg på loppis!

Livet på Vestergård sa...

Vilken tur du hade som fick ditt glasförråd påfyllt :)
Ha en skön helg! Kram Kicki

Liljas Corner sa...

Ånej, orättvist!
Jag gillar också glasen, så jag och J har hjälpts åt att äta sex stycken plusmåltider... Vi har i fyra olika färger, och det tycker jag är fint. Skulle gärna ha fler, men fler burgare hann vi inte äta ;)

Moster och jag sa...

Det var inte nåt dåligt fynd! Den blåa färgen är jätte fin!
Ha en bra kväll! kram Maj-Gun!

Ullis sa...

Jättefina glas! Lite avis blir man ju nog... ;-)