13.2.12

Möbelrenovering


Varje måndagskväll hittar ni mig i en dammig slöjdsal. Jag har nämligen, efter många års funderande, äntligen kommit mig iväg på möbelrenoveringskurs. Mitt första projekt är en gammal skåp som jag köpte på en auktion i somras.
5,- gav jag för den bruna skåpen som snart är vitmålad. Jag började medvetet med något enkelt. De övriga på kursen har varit med i flera år och vissa av deras projekt skulle jag aldrig börja på med, men de är väldigt duktiga och det är intressant att se hur de gör. Förra veckan fick jag se hur man ådrar, mycket spännande!

2 kommentarer:

Pia sa...

Så intressant! Låter verkligen jätte kul :) Var går du på kursen?

StrandviksVillan sa...

Visst är det kul! Och när man går på kurs så kommer man sig liksom för, annars drar det lätt ut på tiden. Har själv gått i flera år på möbelrenoveringskurser, men nu får inte fler möbler plats hos oss (säger maken ;)
Kanske jag börjar måla om dom jag redan restaurerat?

Ha en fin vändag!
A-C