17.11.11

Inte första prioritet...


Än en gång har bloggen hamnat i andra hand. För några veckor sedan, rättare sagt 8 veckor sedan, kom jag till den punkten när jag tänkte att det fick vara nog! Nog med skräpmat och godis. Nog med kläder som inte passar! Efter 8 veckor och lika många minuskilon känner jag mig väldigt motiverad till att fortsätta ännu en tid. Lite orolig är jag över hur det skall gå om två veckor då jag och systeryster åker till Stockholm på julshopping. Lite fusk kommer jag att tillåta, men efter resan är det hårda bud som gäller igen. Iallafall fram till jul :)
På jul har jag nämligen bestämt mig för att jag får äta vad jag vill. Det jag ser mest fram emot är brödet! Just nu googlar jag "recept på jullimpa" så fort jag hinner :) Har ni några bra julrecept?

Och vet ni vad jag råkade hitta på nätet!


Min favorit konfekt finns i mörk version i år. Den skall jag minsann handla hem till jul :)

2 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Duktiga du! Jag gick ner 6-7 kilo förra vintern, men i höst har jag varit "duktig" med att ta tillbaka dem igen... Det har blivit mycket snask. Men efter jul kanske! :P

Liljas Corner sa...

Hallå!
Om mina koppar... Dom jag fick har folk handlat på Stockmann i Tammerfors och Åbo. Jag har inte hittat dem på nätet, men igår prata en arbetskompis om att hon handlat på nätet från Stockmann, så kanske det går?

Jag har fem nu och inväntar en till till julklapp. Men sen fick jag ju lite födelsedagspengar också, så jag försöker bestämma mig om jag ska köpa 2 eller 4 till...